CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, juli 21

Älskar ente ja då????

Läste detta po en *väns* (känner henne ente så väldans väl) profil po fejsbook

- Du som ente har egna barn vet ente vad att älska po riktigt e.


Detta har ja grubblat po, de har brytt maj mer än en smula.

Så ja skulle ente kunna älska po samma vilkor som nån me barn?

Älskar ja mina nära å kära mindre för ja ente har barn?
Älskar ja ente mina syskons barn?
Älskar ja ente min pojkväns barn?
Älskar ja ente min pojkvän då?
Ja älskar barn.

Förrvisso e ja singel nu men mina 2 senaste pojkvänner hade barn sen tidigare, klart man tog saj an dom me, de kommer lixsom ti po *köpet* å självklart älska ja ju dom med.
Dom fick ju min kärlek,
Kärlek av pappas flickvän.


Men kan man mäta kärlek?
Kan man älska mer å mindre?
Kan man då hata nån man älskat?
Hatar man å älska nån?

Nää kärlek går ente å mäta tycker ja, å visst kan man älska mer å mindre väl, vissa älskar man för dom alltid e där medans andra kan man älska för nått speciellt dom gjort för en.
Vissa har speciella platser i ens hjärta fast kanske ente älskas.
Säkert kan känslorna byta sida från kärlek ti hat.
Men hat lönar saj ente.
Givitvis hatar man när ente känslorna e besvarade å bara ge upp å sluta älska nån e ente de lättaste.

Men har alla älskat, har alla blivit älskade?

Bättre ha blitt älskad än aldrig älskat e de ente nått sånt ordspråk?





2 kommentarer:

Lotta sa...

Så hemskt för den som inte KAN få barn att läsa och det du skrev var väldigt bra.
Kärleken är villkorslös och inte bara ett barn kan framkalla sån stark kärlek.

Bara jag sa...

Nää precis, men hon saknar kanske 1 höna eller 2....
Kärlek e ju såå stor.