CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag, november 2

Försök ti inbrott eller....

Ja jisses vicken dau....
De bidde jobb idau i min himmaby, dvs skulle jobba me butikschefen, han som även va me po min anställningsintervju. Denna butikschef ser trevlig ut, å frågar ni min granne va hon tycker rodnar hon nog å bara ler....mao she löööööövs him, njae kanske ente fullt så po allvar men you get the picture!
Ok hade jubbat nåna timmar då B.C säjer ti maj: du, du glömmer ente å gå po lunch! Oj va klockan redan så mye?!
Jovisst ja sticker nu å kommer om 30...
Gick upp ti omkläddningsrummet å skulle ha ut min jacka å väska. Nycklen passar ente. Asså nycklen e för stor, men de e ju mitt skåp ja låste in mina grejer i imorse....eller?
Kör i nycklen i andra skåp...passar ente, passar ente nånstans.
Fortsätter å trycka i nyckelfanen i mitt första skåp de som ja e övertyggad som e mitt!
Näää de går ente, har nycklen svällt? Jäst? Gått upp nåna kg? Den har totallt bytt kroppsform iaf...
Går ner ti B.C å sajer som de e: asså ja kan ente öppna mitt skåp, nycklen funkar ente, vad göra?
Har du rätt skåp frågar han- jaa 2a po långsidan...hmm han fundera.
Nää men ja kommer upp å hjälper daj.
Väl uppe står ja å prövar po å TRYCKA IN me all min power....
B.C litte käckt: ha ha ha ja där kan du stå å trycka för där lär aldrig hända nått för de e mitt skåp...jo här försöker ja göra inbrott i självaste butikchefens skåp....
Ja ville skjunka genom plastgolvet...men han bara grinar å sajer pröva andra skåp...ja bidde bölfärdi: men de har ja ju me gjorrrt innan..va ente alls nått 2a skåp ja hade mina grejer i ens...vi hitta mitt skåp i mittlen po andra sidan...PO ANDRA SIDAN....
Ja bad om ursäkt å sprang ut po min lunch!!
Dagen e ente slut...När ja ska gå po min fika, får ja me ett stort leende: Vet du vart ditt skåp e?!?! Mmmmm nu vet ja.....
*skamsen*

M: lier du po golvet än...ha ha ha

Kom hem etter jubb, åt, körde him ti mitt, va rätt onödigt för ja så ente ett skvatt, snygg målaren har ju plockat väck alla lyseknappar....gahhhh ja ja nu har ja bestämt maj för min fondvägg, blir en mörg grå/silvrig /randig tappet, ja hoppas de kommer bli kanon snyggt, annars åker snyggmålaren po restskatt eller liknande! Restmålning? Resthångel? Yes dedärra sista lät bra! Resthångel it is OAVSETT OM HAN E KLAR I TID ELLER NOT!!!
Bidde en go kaffe me tillbehör hos bästa T, se om vi kan ses ti helgen, städhjälp mottages gärna! :-)
Imorron ha ja ett killer pass 10-23...Så nu får de bli sängen

Sov gott å du å du å du...nu får vi ses snart igen!
XOXO

4 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Tror fondväggen blir fin! Själv ska jag ju ha en röööd vägg! Men det har du väl hört/läst till leda på min blogg...

M sa...

Rodnar redan!! Tvi, vad jobbet sånt.. Hade han knut i nacken?? Har näven i flabben nu..Gulp.. God, help me..

Bara jag sa...

Ha ha ha nope GG håret svalla löst..å även idau körde han löst! Men kan saja han e trevlig å jobba me, snäll å omtänksam! Kram

Bara jag sa...

Ja Oslo rööööö e me snyggt!
E du hemma nurå? erkänner att ja vatt kass po å uppdatera mina bloggisar..men lovar å bättra maj!
Kram