CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, oktober 26

Va ja såg för maj tibaka

Ti ett par inlägg bästa GG gjort för en tid sen om J.V.
Nu ikväll blicka ja ner mot just *mina grannar* jehovas.
Såg en liten tjej kan väl ha vatt runt 4-5 år gammal, hon sprang runt me sin fina klänning o sin rosa jacka-sin handväska hade hon osså me saj, just som GG berättat att klä opp saj inför mötena va en självklarhet. Fanns lixsom inget annat. Just va ja såg förde tibaka maj ti hennes inlägg samt hennes gästbloggare som knows for a fact va som sker inom deras dörrar, usch denne lilla tjej kanske ente vet än va hon har o vänta saj i sin framtid, ente om man tror po Y o hennes syster, vicket ja från djupet av mitt hjärta gör. Kan ente utveckla maj så mycket mer än just de gjorre så ont i hjärtat att se denna tjej, hon verka lycklig just där, samtidigt som klockan va 21.15 o hon borde vatt i säng redan. Men vem vet? Hoppas hon osså ser i i go tid att alla har rätt ti sitt eget val av religion, o ja hoppas o önskar henne en framtid som hon blir lycklig av, ente en framtid som andra bestämmer åt henne. Ja hoppas o önskar.

2 kommentarer:

GG sa...

Jag känner också som du.
Läser just nu en biografi som jag faktiskt fått av DIG, har tänkt nämna den senare.
Alla barn borde ha en rätt till att få vara barn, men den rättigheten är sällsynt i JV.
Barnen blir hjärntvättade på ett mycket grymt sätt från spädbarnsåldern, och de få som orkar ta sig ur sekten får en svår väg att gå. Ensamma.
Det är sorgligt i dagens Sverige.

Bara jag sa...

Ja stackars barn, ble så lessen igår :( Så sorgligt.