CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, januari 12

Legat lagt ålegen...

Lila!



Ja som överskriften...legat lagt ålegen...men NU!



För att börja från börja...

De börja för 3 år sen, ganska så exakt!

Mina päron va som vanligt po deras årliga långsemester då ja bad dom köpa hem litta LILA tyg, ja precis va annars för färg...ha ha ha

För att då den sommaren skulle ja po stoor fest å fira att min bror tagit Universitets examen, massa folk bjudna, gris i trädgårn, partytält ja hela skiten å de skulle firas.

Å ja då tänkte minsann va grannast po festen i min nya uppsydda lila klänning som mamma å pappa köpt tyget ti.

Å innan mina päron kommer hem har min kära (läs kålhoe) bestämmt saj för att han ska skiljas! Jo de kom som ett brev po posten för oss alla. Sagt å gjort å ingen stor fest å ja hann ju ente ens sy upp den där snygga klänningen. Alltså bidde ja ente grannast!

Dryga året etter hade min kusin funnit sin kärlek, han fria å äntligen skulle mitt tyg komma ti handa igen.

De skulle bli ett majbröllop, då ja tänkte jo men i mars blir lagom å sticka iväg ti en sömmerska å få fixat ti min granna klänning....de hann bara bli februari så lämna han henne :-( synd om henne helt klart. Nu ida har hon kommit över de ålahoedet tur e väl de....



Happ ingen klänning, va bidde de då då....de bidde ingenting....



Sen ifjor fick min granne under maj å en kompis ti de, himla skoj tyckte ja imed ja hade 1 ja kanske 3 fingrar me så att dom kom ihopa, jaja ja skulle iaf få en hedersplats i deras bröllop, förvisso i framtiden men dock, tänkte nu, ja sen i framtiden, ett år eller 2 så skulle ja få ti de me min klänning! En dejt me maj å mitt tyg!

Tyvärr bidde de ingen dejt me maj å mitt tyg :(

De tog slut mellan dom.



I december fick ja ett samtal att hon hade blitt friad ti, de vankas bröllop ev ti sommaren :-)

Bara di närmsta, å poff så va ja ente en av dom närmsta längre, hepp! Kiss off å vem fan stötta daj, ägna sin lediga ettermidda å körde ti simskolan?! dina närmsta? Hann ente ens tänka po tyget förrän ja insåg att de skulle ligga kvar i påsen som de va köpt i!



Nu börja ja lixsom va fan, e tyget en förbannelse eller?

Fel färg?

Fel år?

Måste vatt de sistnämnda :-)



FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRR



I augusti kommer de å sidda en elegant, snygg, men ente snyggare än brudens, litta 6y LILA klänning omslingrad po min kropp!

Fick ett mye glatt samtal ida, som gjort att ja har hatt smajlet rätt å slätt öra ti öra!

Bara brudparets föräldrar å JAG vet om bröllopet, kan ni tänka er hur jävla happy ja känner maj:



1. Vatt hennes önskan länge!

2. Bara jag, ha ha min överskrift! å deras föräldrar vet!

3. Härlitt Augustibröllop!

4. Vackraste brudparet!

5. Grannaste gästen!



Tjohoooooo idau har verkligen vatt en happy day, nu ska de smidas planer, hur ska klänningen se ut? Ja vet ju po ett ungefär! Skor ti....sjal eller va ska ja ha ti? Frissa ja shit känns som ja fick litta å stå i nu.....tur de bara e januari :)



Ti min älskade brud to be:

Ja e såå lycklig för din/er skull.

Å ja kommer å sidda plankad kl 1500 me 100 näsdukar å vattenfast mascara!

Ja älskar daj min vän! <3

Puss å kram



0 kommentarer: