CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, maj 7

Väluppfostring eller

bara artig?
Läste innan hos grannen just om niga, ja har alltid lärt maj att man niger när man tar i hand me de äldre. Hälsar me att ta i handen gör man osså. Ger en hjälpande hand över gatan eller tirättar visar den blinde i rätt väg. Gjorre detta för nått år sen då ledhunden förvirra saj under räcket ist för igenom. Resa saj för de äldre i bussen tycker ja me e en självklarhet, visst ja e me trött o vill sidda ner etter en heldags jobb men e bussen så full så ska ente de äldre stå utan då står ja hellre sen ett stort ris ti de chaufförer som kör innan alla satt saj. Fick reda po häromdan att har bussen blinkat ut o börjat köra från hållplatsen får de ente stanna igen o ta upp *sena* passagerare, tom böter fall de skullle göra detta. Visst man ska va i tid, men hur många gånger har man ente sett den just svänga runt hörnan? Förra veckan kom en vankande höggravid kvinna hon hade så svårt att gå, hade nog jätteont, hon hann ti bakändan av bussen då den börja köra, hon gjorre ett tappert försök o sprang o kunne slå po bakändan men bussen körde iväg... Visst regler e regler, men surt sa räven.
Nu tappa ja ämnet litt....
Presentera - en artighet tycker ja, ente alla vill presentera för andra men en ren artighet gentemot de andra parterna tycker jag.
Ärlighet -väluppfostring eller bara en egenskap??

Har helt tappat poängen här....så skit samma men e ni väluppfostrade o artiga eller bara *go with the flow*

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag är extremt väluppfostrad och artig när det krävs....däremellan är jag totalt wacko =)

GG sa...

Blev en tanke där. Väluppfostran eller egenskap? Hmm..båda delarna kanske? Hade jag inte fått lära mig att niga, hade jag troligen inte gjort det idag heller.
Egenskapen har jag nog skaffat på egen hand..
Du fick igång mina morgonceller i alla fall!
Godmorgon förresten! Love ya!

Bara jag sa...

Lotta-ente en sekund ja skulle tvivla po att du både e väluppfostrad o artig å me en härlig utstråling o omtanke po köpet!

GG- de lyser igenom po dina barn me, men e de ente en egenskap att tatt ti saj sin uppfostring o fört de vidare? Love you 2 go midda btw!