CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, mars 30

Sorg

Sorg
Sorg e så olika för alla.
Framförallt så finns de 6 personer som har mye större sorg än maj.
En mormor som sörjer sitt barnbarn.
En mamma som sörjer sin dotter.
En pappa som sörjer sin dotter.
En bror som sörjer sin syster
2 systrar som sörjer sin syster.
En dotter har mist sin mamma, hon e för liten för att förstå sorg å saknad men ja tror ändå po hennes lilla vis att hon sörjer.
Hela familjen e i sorg.
För 7 månader sen miste samma lilla flicka sin pappa, hon e föräldralös ida, men ente mindre älskad för det, hennes mormor å mostrar finns i samma stad å älskar henne vilkorslöst. De kommer att ställa upp å vara där för henne. Å när hon e gammal nog att förstå kommer de att berätta att hennes mamma å pappa kom ti himlen för tidigt, alldeles för tidigt, 34 å 28 gamla.
Vafför så tidigt då?
Vafför?
Nu strömmar tårarna ner för mina kinder :-(

Man kan bli så egoistisk när de gäller död, speciellt när unga dör, vafför? Vafför just dom? Vem bestämde att flickebarnet skulle bli utan bägge sina föräldrar innan hon ens fyllt 2?
Vem?
Vafför?
Nää orättvist e de.

Jag då som har den ena systern som en av mina bästa kompisar, f-n va de e svårt, hur ska man betee saj? va ska ja göra-va kan ja göra? Va ska ja saja? Man vill ju ente göra nått fel.
Ja har ringt ti henne, såklart e hon lessen, arg, chockad, mer lessen.
Nu senast ida smsa ja henne fråga fall ja fick komma
- ja fick ti svar nej inte idag, jag orkar inte vännen.
Skicka tibaka - ok ja finns o tänker po daj. Kram
Ja vill ju hon ska veta att ja e här för henne, närsom. Va de fel?

Kan ente sätta maj in i hur de e å förlora en syster, en familjemedlem men kan bara tänka maj att iblann orkar man ente me sina kompisar, man vill sörja litt ifred kanske?
Ja förlora mitt hjärta, min älskade hund för 7 månader sen, ja vet ju hur ja kände maj å hur ja sörjde, ja kände maj förjävla lessen. De gjorre såå ont å förlora henne.
Nu e de människa.
En ung tjej.
En mamma.

Vem?
Vafför?

De e ente rättvist. De e ENTE rättvist.

Tänker po er alla
Andersson´s
Kram

4 kommentarer:

GG sa...

Jag tror mest att det värsta man kan göra; är att bli tyst.

Det finns inget förstånd eller någon rättvisa i det här.
Inget alls.
Ofattbar tragedi för familjen.

Tror hon vet att du gör så gott du kan och att du finns..

Bara jag sa...

Ja jag hoppas hon vet...

M o E sa...

*kramar i massor*

Bara jag sa...

Tack